Veelgestelde vragen

Reserveer hier de beste prive chauffeurs van Nederland

Bekijk hier de veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u alle veelgestelde vragen over onze chauffeursdiensten. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op, onze medewerkers staan u graag te woord. Wij zijn 24/7 te bereiken via: (088) 24 28 370.

Krijg ik een vast contactpersoon bij Stipt Chauffeurs?

We proberen zoveel mogelijk één of twee vaste contactpersonen toe te wijzen aan een klant. Mocht dit toch niet lukken, dan hoeft dit echter geen enkel probleem te zijn; al onze coördinatoren hebben volledig inzicht in alle ritgegevens en communicatie.

Betaal ik ook voorrijkosten?

Nee, bij Stipt Chauffeurs betaalt u in principe geen voorrijkosten wanneer u gebruikt maakt van onze diensten. Vaak zullen er namelijk geen reiskosten zijn, aangezien de meeste chauffeurs beschikken over een OV-jaarkaart of met de fiets op locatie kunnen komen. Het eerste half uur reistijd van onze chauffeur naar het startadres (en terug) wordt sowieso niet in rekening gebracht. Mocht de chauffeur daarnaast toch reiskosten hebben, dan is dit tegen 40% korting (met OV) of een kilometervergoeding van €0,42 per km(met de auto). Dit komt wat vaker voor bij avondritten of in het weekend.

Moet ik iets regelen als ik een hele dag gebruik maak van een chauffeur?

De chauffeur kan tijdens uw afspraken ingezet worden voor andere taken. Denk hierbij aan boodschappen doen, post wegbrengen of de auto wassen. Indien u geen taken heeft die u de chauffeur tijdens de wachttijd wil laten uitvoeren, dan is de chauffeur zelf verantwoordelijk voor een invulling van zijn of haar wachttijd. Veel chauffeurs gebruiken deze tijd om bijvoorbeeld te studeren. De chauffeur zorgt verder zelf voor eten en drinken. Alleen wanneer de chauffeur langer dan 8 uur aan het werk is voor u, wordt een maaltijdvergoeding van €12,- in rekening gebracht.

Moet ik de chauffeur betalen na de rit?
Nee, om de administratie voor u en ons te vergemakkelijken, hoeft u de chauffeur niet na elke rit te betalen. U ontvangt iedere week een factuur van alle werkzaamheden van de voorgaande week. Betaling dient dan binnen 14 dagen te geschieden.
Is er een minimaal aantal uren dat gefactuurd per rit?

Ja, voor een chauffeur bij een dagrit wordt er minimaal 3 uur in rekening gebracht. Bij directieritten en avondritten (eindigend na 22.00 uur) of ritten in het weekend is dit 4 uur. U betaalt voor een chauffeur echter nooit extra toeslag per uur, maar altijd het voordelige tarief van €28,75 per uur excl. BTW.

Kan ik mijn reservering voor een chauffeur(kosteloos) annuleren?

U kunt een ritaanvraag tot 3 uur van tevoren kosteloos annuleren. Stel u zou om 12.00 uur vertrekken, dan heeft u tot 9.00 uur de tijd om de ritaanvraag kosteloos te annuleren. Deze annulering moet altijd telefonisch worden doorgegeven (088-24 28 350)! Wanneer u binnen 3 uur van de starttijd de chauffeur wilt annuleren, zijn wij genoodzaakt minimaal 3 uur in rekening te brengen.

Voor het annuleren van een auto of bus met chauffeur worden kosten in rekening gebracht, te weten:

  • tenminste 22 dagen voor de dag van de opdracht 15% van de overeengekomen ritprijs met een minimum van € 35,-
  • op de 21e dag of tussen 21 en 14 dagen voor de dag van de opdracht: 30% van de overeengekomen ritprijs
  • op de 14e dag of tussen 14 en 2 dagen voor de dag van de opdracht: 50% van de overeengekomen ritprijs
  • op de 2e dag voor de dag van de opdracht: 75% van de overeengekomen ritprijs
  • op de dag van vertrek of tijdens de opdracht: de volledige ritprijs

 

 

Interesse? Vraag dan een gratis offerte aan

Veelgestelde Vragen

Kraanspoor 50

1033 SE Amsterdam

Paterswoldseweg 806

9728 BM Groningen

Grote Voort 293-A

8041 BL Zwolle